Jumaat, 23 Julai 2010

UMAT ISLAM KENA JADI HEBAT




Umat Islam mesti mempunyai ketumbukan tersendiri, penganutnya mestilah menjadi orang yang hebat, jangan jadi penakut, bacul untuk menentang kebatilan, Islam agama yang hebat dan tidak mampu tidak pembawanya mesti menjadi orang yang hebat.. Apa gunanya kita Islam, nak buat kerja Islam pun payah, kita dapat kenikmatan Islam pada hari ini adalah jasa daripada pejuang- pejuang terdahulu, susah payah mereka berjuang untuk melihat kecantikkan dan kemanisan Islam dapat dirasai oleh masyarakat Islam hari ini,t api malangnya masyarakat Islam tidak menghargai jasa pejuang- pejuang Islam terdahulu.. Walaupun Malaysia sudah lama merdeka tetapi minda rakyat masih lagi terjajah..

Mengapa kita menjadi penakut?

Mengapa umat sekarang menjadi penakut.. Penganut Islam adalah golongan majoriti di dunia ini, ramai tetapi juga penakut, nak selamatkan masjid aqsa pun penakut, tidak bersatu, pentingkan negara masing- masing.. TIdak rasa bertanggungjawab terhadap umat isklam lain yang ditindas, bila fikir sedih, dimanakah kesatuan ukhuwwah yang diikat atas dasar akidah?? Walaupun negara besar, pemimpin hebat, tapi kerana kurangnya hubungan dengan Allah, Allah telah kecilkan hati mereka, Allah telah campakkan di dalam hati mereka penyakit Wahn iaitu cintakan dunia takutkan mati..

Dimanakah penganti Salahudin Al- Ayubi..

Sejarah Islam menunjukkan kehebatan Tokoh besar seperti Salahuddin AL- Ayubi yang merampas Al- Aqsa daripada tangan orang kafir.. Analisa, kajian kemenangan mereka semuanya adalah kerana kakraban mereka dengan, dan hasilnya melahirkan suatu kekuatan yang sangat hebat, jadi mengapa umat islam takut, kelebihan kita, kita ada Allah S.W.T.. Untuk mencari pengganti seperti mereka memerlukan suatu usaha yang sangat hebat, suatu pendidikan dan pengkaderan, pembentukkan kena pada sekarang.. Berkat penubuhan Ikhwan Muslimin di Mesir ia memberi kesan kepada penubuhan Jamaah di seluruh dunia yang matlamatnya untuk mendirikan Khilafah Islamiah.. Proses pengkaderan dilakukan oleh Jamaah tersebut untuk mencari pelapis pimpinan yang bakal membawa misi dakwah ini kelak, dan agar Solehuddin ke dua dapat dilahirkan..

Umat Islam kena berani


Wahai pejuang- pejuang agama Allah mengapalah kamu masih lagi leka dengan nikmat dunia?? Mengapakah kamu jadi penakut, tidak risaukah kamu apabila Umat Palestin mempersoalkan di hadapan Allah kelak, "apakah sumbangan yang kamu lakukan untuk menyelamatkan al- aqsa? Apakah yang kamu buat apabila melihat kami diperkosa dan dibunuh dengan kejam.. Apakah tindakah kamu???" Adakah ayat- ayat ini masih lagi tidak membangkitkan semangat kita?? Mengapakah disuruh berjuang amu jadi malas dan penakut, dimanakah nilai maruah dan kemanusiaan kamu?? Rasulullah pun dihina ketika menyebarkan dakwah, itu adalah asam garam perjuangan.. Macamana kita nak berhadapan dengan Rasulullah, sekiranya masa, tubuh badan kita , tidak disumbangkan kepada perjuangan Islam.. Tidakkah kamu malu???

Umat Islam hari ini kena bangun dari tidur, masing- masing kena tanam pada diri bahawa aku pejuang yang akan membawa panji Islam, akulah pejuang yang akan mengembalikan martabat Islam agar Islam kembali diletakan di tempat yang tinggi. Kata- kata As- Syahid Qutb yang terkenal..

"KITA BUKANLAH PEMULA PERJUANGAN, KITA JUGA BUKANLAH PENGAKHIR PERJUANGAN TAPI KITA ADALAH PENYAMBUNG MATA- MATA RANTAI PERJUANGAN"

0 ulasan:

Catat Komen